Niektóre strategii pozyskiwania klientów przyniosą świetne rezultaty, inne nieco gorsze. Niektóre strategie wymagają wcześniejszej inwestycji finansowej, a inne są całkowicie bezpłatne, ale są czasochłonne. Niektóre sposoby mogą być łatwiej skalowane niż inne. Każda ze strategii ma swoje zalety i wady. Ważne jest, aby użyć ich wszystkich, a następnie połączyć te, które mają najlepszy wskaźnik konwersji.
Cold Calling
Kontaktowanie się z klientem telefoniczne (Cold Calling) jest używane przez wiele firm. Jednak ta czynność jest zwykle czasochłonna i wymaga sporej wiedzy marketingowej. Pomimo swoich wad jest to bardzo powszechny sposób bezpośredniego dotarcia do nowych klientów B2B. Metoda ta jest bardzo często stosowana przez wyspecjalizowane firmy takie jak interimsales.pl
Wysyłanie e-maili
Cold Mailing to prawdopodobnie najskuteczniejsza strategia, aby skontaktować się z dużą liczbą potencjalnych klientów w inteligentny sposób (wysyłając ukierunkowane i precyzyjne wiadomości e-mail). Chociaż ręczne wysyłanie wiadomości e-mail może być czasochłonne, automatyzacja tego procesu jest bardzo łatwa.
Targi
Targi i wystawy mogą być dobrym źródłem nowych klientów. Twoje szanse na pozyskanie klienta są mniejsze lub większe w zależności od targów, na które się wybierasz (im bardziej szczegółowe, tym lepsze).
Reklama w Internecie
Reklama to sposób na znalezienie nowych klientów B2B. Wymaga ona jednak znacznej inwestycji z góry. Najpopularniejsze miejsca, w których kupisz reklamę to m.in. Google Ads oraz Facebook Ads.
Social Selling
Jest to sposób polegający na kontaktowaniu się z potencjalnymi klientami za pomocą platform Social Media. Najczęściej handlowcy korzystają z portalu Linkedin ponieważ jest to miejsce, w którym „przebywa” bardzo dużo właścicieli firm.
Marketing offline
Wciąż bardzo popularnymi sposobami na pozyskiwanie klientów biznesowych są tradycyjne metody reklamy. Należy do nich m.in. dystrybucja ulotek, wizytówek oraz gadżetów reklamowych. Bardzo skuteczne okazują się również banery oraz plakaty reklamowe, pod warunkiem że znajdują się w dobrym miejscu.